Aquest diumenge, a “La ruta Bach”, sentirem una de les cantates bachianes per al dotzè diumenge després de la Trinitat, que són tres, les que porten els números de catàleg 69a, 137 i 35.

D’aquestes, la primera, segons l’ordre del catàleg, tot i que l’última, cronològicament, és la número 35, que data de l’any 1726. Es tracta d’una obra escrita exclusivament per a veu de contralt solista i que es divideix en dues parts, introduïdes per sengles simfonies instrumentals. El fet que, durant l’estiu i la tardor de 1726, Bach escrivís fins a tres cantates per a contralt fa pensar que devia tenir a l’abast un bon cantant. Però aquesta cantata és força diferent de les altres obres del mateix període: no comença ni acaba amb cap cor, s’estructura en dues parts, cadascuna comença amb una simfonia bastant llarga i fa servir l’orgue com a instrument obligat en les àries. I aquest instrument –que podria haver tocat el mateix Bach o el seu fill Friedemann– no es limita a completar el baix continu, sinó que fa d’actor principal de la part instrumental.

Si la voleu descobrir, no us perdeu, aquest diumenge, “La ruta Bach”, a Catalunya Música. De moment, us deixem un fragment interpretat per la J.S. Bach Foundation de Sant Gal.

Anuncis