Etiquetes

, , , ,

Aquest diumenge serà el segon de la Quaresma, període per al qual no conservem cantates bachianes. És per això que, com hem fet en altres ocasions similars, des de “La ruta Bach” de Catalunya Música, us proposarem l’audició de dues cantates que, pel seu contingut temàtic o bé perquè el compositor les va qualificar expressament així, s’han pogut interpretar en diverses ocasions.

Començarem el nostre recorregut d’avui amb la cantata número 157, titulada “Ich lasse dich nicht, du segnest mich denn” –“No et deixaré fins que no m’hagis beneït”-, una obra de datació difícil i origen controvertit, tant pel que fa a la seva gènesi com a l’anàlisi musical. La font més antiga que en conservem no és l’original, sinó una còpia de Christian Friedrich Penzel, cantor de Merseburg, ciutat propera a Leipzig, on consta com a destí la festa de la Purificació de Maria, també anomenada festa de la presentació de Jesús al temple, que celebra un episodi primerenc de la vida de Jesús i acostuma a caure pels volts del 2 de febrer.

Presentació de Jesús al temple. Rafael (Urbino, 1483 – Roma, 1520). Oli sobre tela. Museus Vaticans de Roma

Presentació de Jesús al temple. Rafael (Urbino, 1483 – Roma, 1520). Oli sobre tela. Museus Vaticans de Roma

L’altra cantata que sentirem, catalogada “per ogni tempo”, és a dir, que es podia interpretar en qualsevol ocasió de l’any litúrgic, és la número de catàleg 100, “Was Gott tut das ist wohlgetan” –“El que Déu fa està ben fet”-.

Tot plegat, i com sempre, aquest diumenge, al punt de les 10, a Catalunya Música.

Anuncis